Při tom třetím zasedání byl podán návrh na odvolání osoby Karla Ševčíka z pozice výkonného Manažera marketingu ČSRU. Co všechno provedl ale spíše neprovedl placený manažer marketingu pro české ragbisty, kteří v roce 2020 neodehráli v žádné kategorii ani jedno mezistátní utkání a na podzim rozehranou ligovou zkrácenou soutěž VV anuloval? Zkrátka a dobře z ragbyového dění se toho událo v roce 2020 pomálu a z marketingu minimum.
Proto člen VV ČSRU Pavel Syrový podal návrh na odvolání placeného manažera Karla Ševčíka z této funkce. Syrový vyjádřil obrovské nespokojení ohledně celkové činnosti Marketingového úseku, kterou osobně pokládá za nevěrohodnou a účelově vedenou ve smyslu vytváření možností k vlastnímu obohacení. Rovněž pokládá za neakceptovatelný představený dokument – zpráva činnosti Marketingového úseku za rok 2020, která nepředstavuje to, co dle jeho názoru má tento úsek plnit. Syrového návrh byl doplněný právním stanoviskem právníka Ondřeje Surgy, který konkrétně upozornil na chyby, nedostatky a střet zájmů s rizikem poškozování dobrého jména České rugbyové unie. Konkrétní údaje najdete na jiném místě tohoto příspěvku.
A jak to dopadlo? O odvolání Ševčíka se nakonec hlasovalo s výsledkem pro odvolání 3 (Fořt, Syrový, Rázga) a proti 3 (Palcr, Rygl, Křížek) s tím, že se 1 (Vrubl) zdržel. Protože nebylo dosaženo většiny pro odvolání Ševčíka, zůstal oprávněně kritizovaný manažer ve funkci.
Jak říkám ...
,,Problematický marketing, když nedošlo nyní k odvolání Ševčíka na zasedání VV, by se měl projednat na Valné hromadě. Jsem přesvědčený, že osoba, která ten marketing má na starosti, by měla být honorovaná za prokazatelné výsledky své práce třeba za získané sponzory a nikoliv měsíční stálou a patrně vysokou mzdou jako tomu je nyní u Ševčíka. Delegáti valné hromady by měli každopádně znát, jak byli placení všichni pracovníci Unie v roce, ve kterém se nehrály téměř žádné soutěže a nedošlo k žádnému reprezentačnímu utkání," okomentoval informace ze zápisu z VV ČSRU bývalý prezident Unie ale také generální sekretář ČSRU, reprezentant a trenér Eduard Krützner senior.
Zápis č. 3/2021 z jednání VV dne 26. února 2021
Místo jednání: Stadion Markéta
Účastníci:
Výkonný výbor: Roman Rygl (RR), Marek Fořt (MF), Alexander Křížek (AK), Pavel Syrový (PS), Dušan Palcr (DP), Kamil Vrubl(KV), Matěj Rázga (MR)
Hosté: Pavel Myšák (PM), Ondřej Mikeska (OM), Karel Ševčík (KŠ), Antonín Brabec (AB), Daniel Beneš (DB), Filip Vacek (FV), Vladislav Miřácký (MV)
V tomto ohledu se odvolává také na sepsaný dokument Ondřeje Surgy, který v rámci své vlastní právní analýzy a hodnocení zprávy činnosti Marketingového úseku, pokládá tuto zprávu za tendenčně zpracovanou, vyzdvihující zejména sportovní akce, které jsou přímo spojena s osobou Karla Ševčíka.
Konkrétně se stanovisko Ondřeje Surgy k hodnotící zprávě Českého ragby za rok 2020 vyjadřuje následovně:
,,Hodnotící zpráva vyvolává pochybnosti v několika směrech.
V prvé řadě je to skutečnost, že nerozlišuje činnosti ČSRU od činnosti jiných subjektů, a to zejména ve vztahu k Ragbyové akademii Yvese Perrota.
Dále může vyvolávat otázky, zda bezdůvodně nezvýhodňuje aktivity spojené s osobou autora zprávy (v rozporu s § 212 občanského zákoníku). Přitom autor zprávy zjevně jednal ve střetu zájmů. Tím není řečeno, že autor zprávy jednal ve zlém úmyslu. Jednání ve střetu zájmů neznamená zneužití tohoto postavení, ale vždy nese riziko možného zneužití, a jako takové je přijatelné pouze za určitých podmínek (předchozí souhlas).
Nehledě na splnění takových podmínek může jednání ve střetu zájmů poškozovat dobré jméno ČSRU, a proto by mělo být v kontextu marketingových aktivit velmi dobře zvažováno. Ostatně současná společenská i epidemiologická situace ukazuje, jak nebezpečné může být ignorování pravidel o střetu zájmů a jak hluboko může společnost dovést“.
V závěru Pavel Syrový dodává, že se od začátku funkčního období Výkonného výboru snažil o propojení činností Sportovního a Marketingového úseku, což osobně pokládá za klíčový aspekt ve smyslu nastavení adekvátních cílů a jejich podpory ze strany reklamních partnerů. K tomuto propojení avšak nikdy dlouhodobě nedošlo a Marketingový úsek si své plány a komunikaci s reklamními partnery nastavuje dle vlastního uvážení, což už nadále nelze z jeho pohledu tolerovat.
Dále se slova ujal Karel Ševčík a sice, že veškeré materiály a návrhy smluvních dohod vůči jednotlivým reklamním partnerům, které předkládá za Marketingový úsek, musí projít bezpodmínečně schválením Výkonného výboru. Osobně si není vědom, že by jeho činnost za marketing ČSRU byla jakkoliv tendenčně směřována a ovlivněna osobními cíli na úkor unie. V rámci tohoto návrhu dal tedy Pavel Myšák hlasovat a požádal členy VV o vyjádření.
Výsledek hlasování o návrhu usnesení ve smyslu odvolání osoby Karla Ševčíka z pozice výkonného Manažera ČSRU:
Pro hlasovalo: 3 členi (Syrový, Fořt, Rázga) * Proti hlasovalo: 3 členi (Palcr, Rygl, Křížek) * Zdrželo se: 1 člen (Vrubl)
Usnesení: VV neodvolává Karla Ševčíka z pozice výkonného Manažera marketingu ČSRU
V Hodnotící zprávě České ragby 2020, kterou připravil Karel Ševčík, byly proč asi zveřejněny záměrně nepravdivé údaje. Jde například o televizní magazín České ragby, který neměl v roce 2020 osm premiér, jak je uvedeno ve zprávě, ale pouhé tři a tím pádem k tomu odpovídají reprízy. Neměla by se podívat Dozorčí rada ČSRU, jestli výkonný manažer marketingu ČSRU nevyfakturoval místo správných jen tří premiér těch navýšených osm premiér pořadu Česke ragby, když na tom tak lpí v Hodnotící zprávě České ragby 2020?
Také sdělení, že program ČT Sport v měsících duben - květen 2020 uváděl jen půl roku staré záznamy semifinalových a finalového utkání a zápasu o třetí místo z MS 2019 v Japonsku, nebyla vůbec zásluha manažera ČSRU, ale spíše jasná sázka televizních sporťáků na jistotu, jak hodnotně naplnit program složený z archívu.